Växer mina barn upp till borstbindare

Jag är normalbegåvad. Jag har klarat av gymnasiet och jag har läst på universitet. Jag har social kompetens och vet att det kan vara smart att anpassa sitt språk efter sammanhanget.
Men när jag är hemma och privat svär jag som fan. Helvete vad många svordomar det smyger sig in överallt.
Ibland har jag vett att censurera mig inför sjuåringen men inte alltid. Inför ettochetthalvtåringarna tar jag inte bort någonting.
Vad kommer det att göra med mina barns språk. Kommer de svära som fullfjädrade borstningars redan i lågstadiet?
Ja, kanske.
Frågan är om det är så farligt. Svordomar ska användas. Så länge ordförrådet i övrigt är bra fungerar okvädingsord som en krydda i språket. Och krydda är gott.
Dessutom finns det svordomar och svordomar. Helvetes jävla skitröv är en sak. Horfitta eller bajskuk en helt annan. Särskild om kommer från en barnmun.
Även svordomar ska vägas på guldvåg.
Gonatt Sverige.

Leave a Reply

