Sida upp och sida ner med pressisar…

20110331-075104.jpg

Nya Journalisten kom häromdagen. Det mest överraskande med den var att Hannes Delling var med på bild. Mer givet var avdelningen Presskontakten. Lika välfylld som alltid med annonser från myndigheter, fackförbund och andra organisationer vars enda syfte är att tala om vem som är annonsörens presskontakt. Hur tänker de? Och hur tänker Journalisten? Jag kan inte komma på några som i första hand skulle leta upp ett nummer av Journalisten när de behöver ringa en presskontakt på Lärarnas riksförbund eller IF metall. Det brukar inte vara svårt att hitta numret till pressis på organisationers hemsida direkt. Nej, jag fattar inte varför de där annonserna finns där. Eller jo, jag fattar att de finns där för att det betyder cash till Journalisten. Men att någon betalar för att vara med där är för mig en gåta. Sida upp och sida ner med presskontakter. Weird.
Om det i stället vore sida upp och sida ner med mobilnummer till alla annonserande organisationers högsta höns, då hade jag köpt det.

Leave a Reply

