RAPPORT FRÅN MARYLAND DEATH FEST #3 – SISTA DAGEN

Här kommer Andreas Liljebacks tredje och sista rapport direkt från MDF i Baltimore.

Söndag

“Festivaltröttman är överhängande och vi kommer inte till området
förrän efter åtta och då står Nuclear Assault redan på scen och
spelar. De är ytterligare ett band jag aldrig lyssnat på men de är
ok.

Doubled Over är ett tvåmannaband som spelar grind med långa partier
mellantempo men det funkar ändå bra. Gillar du grind kan det vara
värt att kolla in.

Sen tröttnar vi och går hem igen men kommer tillbaka lagom till att
Last Days of Humanity ska spela. Och helvete vad bra det är.
Blastbeats haglar, party brigaden kastar glow sticks i nästan samma
tempo som bandet spelar och de har någon slags manick som gör
sångarens gurgel ännu mera ohörbart än vad det borde vara. Hurra!

Sist ut är Ghost som är LDoH raka motsats. Inga blastbets etc så i
brist på bättre beskrivning skulle jag säga att det är pop för
metalfolk. De är ett band jag får omvärdera efter tidigare
sågningar och jag är inte sämre än att jag kan ändra åsikter och
det blir ett bra avslut på festivalen.

Se till att åka till MDF nästa år. Det är en bra festival med rätt
lugn stämning och jag har inte sett några slagsmål och folk har
inte heller legat stupfulla i drivor trots att det  dricks en hel
del.
Nu blir det paus och sen mot Chaos in Tejas som börjar på torsdag.”

Andreas Liljeback

Glädjande nog fortsätter AL att dela med sig av sina festivalupplevelser. Chaos in Tejas coming up next.

AJ

Leave a Reply

