RAPPORT FRÅN CHAOS IN TEJAS #1

20110603-044333.jpg

Jag är på landet där 3G-täckningen är
halvdan så det här blir ett inlägg utan fräsiga länkar och skit. Bilden föreställer Ryan McKenney i Trap Them och den har min gode vän Andreas Liljeback tagit. Andreas fortsätter sin resa i USA och är nu på festivalen Chaos in Tejas i Texas. Så här var första dagen:

“Yo Texas!

Så på plats i Austin sedan igår efter några dagar i NYC och idag
drog festivalen igång. Först ut på Mohawk är Trap Them och det är
som en rejäl smäll i ansiktet.
De låter lite som om Entombed anno Wolverine Blues och Rise and
Fall hade fått barn ihop. Det är en mycket bra start på dagen.

Senare spelar Touche Amore och de spelar samma typ av hc som Have
Heart gjorde. Det är melodiöst och kidsen vevar och kör en rejäl
cirkel pit.

Jag älskar Converge. Det är så jävla bra att jag nästan börjar
gråta när de spelar Last Light. Som jag skrev i MDF rapporten så är
Converge ihop med Kylesa förmodligen världens två bästa liveband.
Converge kommer till Europa i sommar så om du har möjlighet så får
du inte missa dem.

Asta Kask’s nyare material har jag ingen relation till men de
bränner av en hel del fina gamla låtar och det är bara att sjunga
med för full hals.

Jag trodde att Burning Love skulle ha mera folk på sin spelning men
det kanske var 30 pers där. Synd med tanke på hur bra de är, det är
hårt och svängigt som fan och de spelar även lite nya låtar. Om det
är ett band som ska hypeas så är det dem. Lyssna för fan!

Cro-Mags har bara några låtar kvar av sitt sett när jag kommer dit
men jag hinner i alla fall få höra Hard Times.”

Andreas Liljeback

Leave a Reply

